Naučíme vás, jak funguje reklama na sociálních sítích

Naučíme vás, jak funguje reklama na sociálních sítích

Možnosti reklamy na internetu se proměňují prakticky neustále. Největší změny ale přišly v posledních letech s rostoucí popularitou sociálních sítí. 

Před několika lety byl kladen důraz především na linkbuilding a záložkovací platformy, jako jsou například reddit.co nebo www.linkuj.cz. Dnes se však marketéři a SEO specialisté zaměřují na sociální sítě. Také ve firmách, kde ještě nedávno byly velké finanční prostředky investovány do PPC reklamy, jsou nyní rozpočty směrovány právě spíše k inzerci na sociálních sítích.

Podívejme se, v čem jsou nové formy reklamy tak výjimečné a proč se vyplatí věnovat jim pozornost.

K čemu slouží sociální sítě?

Facebook, Instagram, Twitter či Youtube – sítě, které všichni známe a pravděpodobně i používáme. Slouží ke komunikaci, online setkávání lidí a také ke sdílení obsahu různého charakteru. 

Sociální sítě fungují na základě interakce mezi lidmi v reálném čase. Původně byly určeny k setkávání se na internetu a k diskuzím. Nyní jsou nejen možností, jak komunikovat, ale také zdrojem zábavy a způsobem trávení volného času.   

Marketéři využívají sociální sítě k propagaci obsahu, který je primárně určen pro webové stránky. Zároveň zde mohou zveřejňovat příspěvky přímo vytvořené za účelem sdílení na sociálních sítích.  Cílem komunikace na sítích je tedy tyto dvě zmíněné formy vhodně připojit k jejich původnímu záměru. 

Proč se vyplatí být na sociálních sítích aktivní?

Důvodů, proč být aktivní na sociálních sítích, je celá řada. Vybrali jsme pro vás ty nejzajímavější.

  • Na sociálních sítích je velké množství uživatelů
    Sociální platformy zažívají své zlaté období. Jen na Faceboku je v současné době aktivních 4,8 milionů českých uživatelů, tedy téměř 50 % populace! Kvůli vhodné kombinaci sociálních sítí, které se rozhodnete ve svém podnikání používat,  můžete oslovit široké spektrum lidí, z nichž někteří mohou být i velmi specifičtí. Mimo sociální sítě byste se k nim dostali jen těžko. 

  • Sociální sítě nevyžadují velké investice
    Pokud na inzerci na sociálních sítích nemáte rozpočet, neznamená to, že nemůžete uspět. V případě PPC vám sice také mohou stačit i malé investované finanční prostředky, ovšem na sociálních sítích si uživatele můžete získat „pouze“ poutavými příspěvky. A zároveň placená inzerce, která bude vhodně nastavená, vás může stát jen velmi málo peněz a současně být efektivní!

  • Sociální sítě podpoří prodeje a zafungují i v SEO
    Chcete zvýšit povědomí o značce, navýšit počet prodejů nebo intenzivně pracujete na faktorech SEO optimalizace pro vyhledávače? Pak se zaregistrujte na relevantní sociální sítě. Přes sociální platformy můžete upevnit vaši značku a spojit ji například se specificikým stylem komunikace či určitou grafikou. Zároveň můžete návštěvníky nasměrovat přesně tam, kde je chcete mít (například do vybrané kategorie zboží) a tím zlepšit svoji pozici ve vyhledávačích. 
    Tak silná je moc těchto krátkých příspěvků doplněných o obrázky a emotikony. Dobře si ale promyslete, jaký tón a způsob komunikace zvolíte. Jakmile se totiž rozhodnete, neměli byste zavedenou komunikaci již výrazně měnit.

  • Sociální sítě jsou na komunikaci lepší než web 
    Webová stránka je z hlediska obsahového marketingu skvělá, ale neosobní. E-mail je zase moc formativní. Pokud chcete s uživateli komunikovat rychle v reálném čase a dodat příspěvkům přátelský a osobní nádech, je na místě zaměřit se na využívání možností Facebooku, Instagramu nebo Twitteru.

Jaké formy reklamy můžete využívat?

Možnosti reklamy a placené propagace na sociálních sítích jsou rozmanité. V současnosti však nejvíce pozornosti budí ty na Facebooku a Instagramu. Facebookové reklamy jsou již zavedeným evergreenem, který může dobře fungovat. Oproti tomu Instagram se dosud některé firmy i specialisté učí používat efektivně.

  • Facebookové reklamy
    Facebook nabízí více druhů reklam. Mezi ty nejznámější patří standardní Facebook Ads (tedy krátké, textové či obrázkové inzeráty) a Sponsored Stories (možnost podpory konkrétního příběhu). Novinkou v oblasti reklamy na Facebooku jsou pak tzv. Lead Ads
    Placenou reklamou můžete podpořit celou škálu vašich cílů – od získání více lajků u příspěvku, přes nalákání uživatelů na váš web, až po povzbuzení ke koupi daného produktu. A díky tzv. Facebook Pixelu máte možnost dokonale propojit webové stránky s reklamami. To využijete při cílení na návštěvníky webu nebo při sledování konverzí na stránkách. 

  • Instagramové reklamy
    Reklamy na Instagramu jsou proti facebookovým poměrně specifické. Sice se u nich nemusíte tolik trápit s textem, zato je nutné věnovat dostatek pozornosti obrázku nebo videu. A možnosti, kam dál nasměrovat uživatele, jsou podstatně skromnější. Lze využít kliknutí na web, pobízet k instalaci mobilní aplikace či ke zhlédnutí videa. Hodí se zejména pro propagaci firemní značky.

Nabízíme bonusový obsah!

Právě jste získali základní informace o tom, co jsou sociální sítě a jak zde může fungovat propagace. Chcete se ale o reklamách dozvědět více a začít je využívat i pro váš projekt nebo podnikání? Stáhněte si náš bonusový obsah Tipy, jak nastavit reklamy, co fungují. 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *